Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.autonoma.edu.co/handle/11182/749
Title: | Obstáculos representacionales en el aprendizaje de los números racionales |
Authors: | Rodríguez Mancilla, José Ángel |
Advisor: | Serrano Sánchez, Andrés Fernando |
Keywords: | Métodos de enseñanza Trastornos del aprendizaje Números racionales Matemáticas-Enseñanza |
Keywords: | Teaching methods Learning disorders Rational numbers Mathematics-Teaching |
Publisher: | Universidad Autónoma de Manizales |
Abstract(esp): | Se presenta en esta investigación un trabajo con estudiantes de grado séptimo de la Institución educativa Técnica de Occidente donde se identificaron los obstáculos representacionales en los registros de representaciones semióticas dados en el proceso de aprendizaje del conjunto de los números racionales. Se aplicó una metodología de investigación descriptiva cualitativa centrando los análisis en los elementos más comunes dentro de la muestra seleccionada que colocaron en evidencia las principales dificultades de aprendizaje por parte de los estudiantes. |
Abstract(eng): | In this research, a work with seventh grade students of the Technical Educational Institution of the West is presented where representational obstacles were identified in the records of semiotic representations given in the learning process of the set of rational numbers. A qualitative descriptive research methodology was applied, focusing the analyzes on the most common elements within the selected sample that highlighted the main learning difficulties on the part of the students. |
URI: | https://repositorio.autonoma.edu.co/handle/11182/749 |
Appears in Collections: | Maestría en Enseñanza de las Ciencias |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Obstáculos_representacionales_aprendizaje_números_racionales.pdf | Texto completo | 4,7 MB | Adobe PDF | View/Open |
Auto_Obstáculos_representacionales_aprendizaje_números_racionales.pdf | Autorización | 950,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License