Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.autonoma.edu.co/handle/11182/138
Title: Los imaginarios sociales de los docentes y estudiantes universitarios de lenguas sobre la enseñanza y el aprendizaje de la traducción
Authors: Rodríguez Castrillón, José Luis
Grajales López, Jenny Viviana
Advisor: Vélez Gutiérrez, Carlos Fernando
Calvache Dulce, Óscar Andrés
Keywords: Traducción-Aprendizaje
Traducción-Enseñanza
Imaginarios sociales
Enseñanza de lenguas
Keywords: Translation-Learning
Translation-Teaching
Social Imaginaries
Language teaching
Publisher: Universidad Autónoma de Manizales
Abstract(esp): Esta investigación mira a través de los ojos de los profesores y estudiantes de lengua inglesa para describir los imaginarios sociales que tienen sobre la enseñanza y aprendizaje de la traducción. Se encontró que los participantes poseen imaginarios que tienen coherencia con las teorías de la traducción; y solo una minoría asoció la traducción con contenidos meramente lingüísticos y gramaticales. Sin embargo, un factor concluyente, es que los participantes se atribuyen a sí mismos las cualidades del traductor profesional y esperan que se enseñe y se aprende a traducir a través de metodologías que guíen el proceso paulatinamente.
Abstract(eng): This research looks through the eyes of English language teachers and students to describe the social imaginaries they have about translation teaching and learning. It was found that the participants have imaginaries that are coherent with the theories of translation; and only a minority of them, associated the translation with linguistic and grammatical content. However, a conclusive factor is that the participants attribute to themselves the qualities of the professional translator and expect the teaching and learning process to be throughout methodologies that guide the translation procedure gradually.
URI: https://repositorio.autonoma.edu.co/handle/11182/138
Appears in Collections:Maestría en Traducción



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons