Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.autonoma.edu.co/handle/11182/170
Title: La heurística como técnica creativa aplicable al marketing político
Authors: Gómez Henao, Luis Miguel
Advisor: Galindo C., Francisco
Keywords: Mercadeo directo
Innovación
Creatividad
Marketing heurística
Keywords: Direct marketing
Innovation
Creativity
Marketing heuristics
Publisher: Universidad Autónoma de Manizales
Abstract(esp): Investigación que tiene como objetivo validar la heurística como técnica creativa aplicable al desarrollo de estrategias de marketing político. Estudio cualitativo con enfoque metodológico descriptivo-interpretativo a partir del análisis de diferentes elementos semióticos, contextuales y coyunturales que intervienen en la generación de atajos heurísticos en los públicos que son objeto del marketing político. El trabajo encuentra las relaciones y posibilidades de aplicación de rutas de decisión heurística en el marketing político.
Abstract(eng): Research that aims to validate heuristics as a creative technique applicable to the development of political marketing strategies. Qualitative study with a descriptive-interpretative methodological approach from the analysis of different semiotic, contextual and conjunctural elements that intervene in the generation of heuristic shortcuts in the publics that are the object of political marketing. The work finds the relationships and possibilities of application of heuristic decision routes in political marketing.
URI: https://repositorio.autonoma.edu.co/handle/11182/170
Appears in Collections:Maestría en Creatividad e Innovación en las Organizaciones

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Heurística_técnica_creativa_aplicable_marketing_político.pdfTexto completo1,58 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Auto_Heurística_técnica_creativa_aplicable_marketing_político.pdfAutorización1,42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons