Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.autonoma.edu.co/handle/11182/773
Title: | Significados sobre convivencia escolar que construyen niños y niñas del colegio Usaquén |
Authors: | Rodríguez Pérez, Plablo Eduardo |
Advisor: | Mejía Botero, Liliana Tamayo Alzate, Oscar Eugenio |
Keywords: | Enseñanza-Aspectos sociales Sociología de la educación Competencia social y ciudadanía Solución de problemas |
Keywords: | Teaching-Social aspects Sociology of education Social competence and citizenship Problem solving |
Publisher: | Universidad Autónoma de Manizales |
Abstract(esp): | El trabajo de investigación titulado “Significados sobre convivencia escolar que construyen niños y niñas del colegio Usaquén”. Se inscribe en la línea de investigación en didáctica de las Ciencias Sociales, en el macroproyecto sobre Pensamiento Social Crítico para la comprensión, interpretación y transformación del conocimiento escolar en contextos socio-culturales e históricos. En este macroproyecto la idea es participar en la subcategoría de Ciudadanía. Tiene como Objetivo: Interpretar los significados sobre Convivencia Escolar que construyen un grupo de estudiantes del colegio Usaquén en la ciudad de Bogotá, a través de la descripción de las narrativas que estos construyen. Se abordan categorías como: significados, lenguaje y realidad, convivencia, conflicto, resolución de conflictos y competencia social y ciudadana. El tipo de investigación es con enfoque cualitativo - interpretativo, con un tipo de estudio Etnometodológico. |
Abstract(eng): | The research work entitled "Meanings about school coexistence that boys and girls of the Usaquén school build". It is part of the line of research in didactics of Social Sciences, in the macroproject on Critical Social Thinking for the understanding, interpretation and transformation of school knowledge in socio-cultural and historical contexts. In this macroproject, the idea is to participate in the Citizenship subcategory. Its objective is: To interpret the meanings about School Coexistence that are constructed by a group of students from the Usaquén school in the city of Bogotá, through the description of the narratives that they construct. Categories such as: meanings, language and reality, coexistence, conflict, conflict resolution and social and civic competence are addressed. The type of research is with a qualitative - interpretive approach, with a type of Ethnomethodological study. |
URI: | https://repositorio.autonoma.edu.co/handle/11182/773 |
Appears in Collections: | Maestría en Enseñanza de las Ciencias |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Significados_convivencia_escolar_construyen_niños_niñas_colegio_Usaquén.pdf | Texto completo | 808,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Auto_Significados_convivencia_escolar_construyen_niños_niñas_colegio_Usaquén.pdf | Autorización | 1,07 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License